Στόχος των σεμιναρίων για παιδιά και εφήβους είναι να ενισχύσουν την ομαδικότητα και τη συνεργασία των παιδιών, να τα βοηθήσουν να αναπτύξουν δεξιότητες και να ενημερώσουν τα παιδιά για χρήσιμα θέματα που τα απασχολούν. Σε ένα ευχάριστο και υποστηρικτικό περιβάλλον τα παιδιά μαθαίνουν να λειτουργούν ομαδικά ανακαλύπτοντας τον εαυτό τους και τους άλλους. Μαθαίνουν να εκφράζουν τα συναισθήματα, τους προβληματισμούς, τις ανάγκες και τις απόψεις τους, συμμετέχουν σε παιχνίδια και ασκήσεις, ακούν και παρατηρούν τα μέλη της ομάδας και ανακαλύπτουν τις δυνατότητές τους. Τα σεμινάρια αυτά είναι χρήσιμα σε παιδιά που προσπαθούν να κοινωνικοποιηθούν, ανησυχούν για την πορεία τους στο σχολείο, διστάζουν να εκφραστούν ή δυσκολεύονται με τα όρια.
| ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ |
ΠΕΡΙΛΗΨΗ |
ΤΑΞΕΙΣ |
ΑΡΙΘΜΟΣ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ
|
| «Γνωρίζω τον εαυτό μου» |
Αναγνώριση εικόνας εαυτού, αποδοχή δυσκολιών, εκτίμηση των θετικών στοιχείων, αυτόεκτίμηση |
Δ’, Ε’, ΣΤ’ |
10 |
| «Οργάνωση μελέτης» |
Τρόποι οργάνωσης μελέτης, αποδοτικότητα και διαχείριση χρόνου μελέτης και ελεύθερου χρόνου |
Δ’, Ε’, ΣΤ’ |
10 |
| Επιθετικότητα, διεκδικητικότητα & επίλυση συγκρούσεων |
Βιωματική επεξεργασία θεμάτων θυμού και έκφρασης του στη σχέση με συνομηλίκους και ενηλίκους |
Α’, Β’, Γ’
Δ’, Ε’, ΣΤ’
|
10
10 |
| Πρόληψη εξαρτήσεων |
Ανάπτυξη νοητικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων που δρουν προληπτικά ως προς ποικίλες εξαρτητικές συμπεριφορές |
Α’, Β’, Γ’
Δ’, Ε’, ΣΤ’ |
8
10 |
| Συναισθήματα. Η γλώσσα που ξέρουμε λιγότερο να μιλάμε |
Θεωρητική και κυρίως πρακτική άσκηση με δραστηριότητες αναγνώρισης, έκφρασης και αποδοχής των συναισθημάτων |
Α’, Β’, Γ’
Δ’, Ε’, ΣΤ’ |
6
8 |
| Το πέρασμα στο Γυμνάσιο |
Πληροφορίες και βιωματική επεξεργασία συναισθημάτων και προσδοκιών για την επικείμενη μετάβαση |
Ε’, ΣΤ’ |
6 |